لپ تاپ استوک چیست ؟ آشنایی با مزایا و معایب

حسینحسین
لپ تاپ استوک چیست
2.6/5 - (135 امتیاز)

لپ تاپ استوک چیست ؟ از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک به ویژه لپ تاپ استوک بوده ایم. مهمترین سوالی که در اولین قدم به ذهن خریداران خطور می کند این است که با توجه به شنیده ها و نظرات دیگران چرا باید لپ تاپ استوک خریداری کرد؟

اگر فرصت کافی برای مطالعه ادامه مقاله را ندارید پیشنهاد میکنیم با گوش دادن به پادکست زیر در 2 دقیقه با لپ تاپ های استوک بیشتر آشنا شوید.

لپ تاپ استوک چیست

 سوالاتی از قبیل این که لپ تاپ استوک چیست و از کجا می آید، ذهن شما را نیز درگیر کرده است. در واقع لپ تاپ استوک، به لپ تاپ هایی گفته می شود که خط تولید آنها متوقف شده و به فروش نرفته اند. این قبیل لپ تاپ ها معمولا به کشور های خاورمیانه ارسال می شوند. علاوه بر این، لپ تاپ هایی که به هر دلیلی مشتری پس از خرید آن را به فروشگاه مرجوع کرده است نیز لپ تاپ استوک محسوب می شوند. این لپ تاپ ها به دلیل باز شدن بسته بندی، دیگر کالای آکبند محسوب نشده به انبار منتقل شده و به فروش نمی رسند. به عبارت دیگر لپ تاپ استوک هیچ ایرادی ندارند و در ساخت آنها از قطعات با کیفیت استفاده شده است، اما فصل فروش آنها به پایان رسیده یا در تمام این مدت در انبار محفوظ بوده اند.

قیمت دلار

اصلی ترین دلیلی که افراد به سمت لپ تاپ استوک جذب می شوند، قیمت و کیفیت فوق العاده بالای آنها است. در شرایط اقتصادی کنونی و نابسامانی اوضاع ارز، قیمت محصولات دیجیتالی بخصوص لپ تاپ و موبایل که از نیازهای مهم و روزمره تمامی اقشار جامعه به شمار می روند، بشدت افزایش یافته و قدرت خرید محصولات آکبند در بین مردم کاهش یافته است. حتما تا به حال واژه لپ تاپ استوک را شنیده اید! مطمئنا با شنیدن این کلمه تعابیر زیادی در ذهنتان شکل می گیرد و با حرف هایی که از افراد کم اطلاع و پر ادعا به گوشتان رسیده، قطعا اطلاعات اشتباه زیادی دریافت کرده اید.

در ایران به طور کلی نسبت به کالاهای کارکرده یا لپ تاپ استوک یک دید منفی وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه کالاهای کارکرده به معنی کالاهای دور انداختنی و به درد نخور نیستند. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

منظور از لپ تاپ ویترینی چیست ؟

اصطلاح لپ تاپ ویترینی بیشتر برای لپ تاپ های اپن باکس به کار برده می شود. مدل هایی که تنها کارتن آن ها باز شده و از لحاظ تمیزی و عملکرد در بالاترین درجه کیفی قرار دارند.

خرید لپ تاپ استوک hp

چرا لپ تاپ استوک بخریم ؟

خرید لپ تاپ استوک علاوه بر مزایای مهمی از جمله قیمت مناسب، کیفیت و سخت افزار قدرتمند، نیازمند پشتیبانی، ضمانت و تعهد فروشنده است! با انتخاب صحیح هرگز از خرید خود پشیمان نخواهید شد. هرگز از افراد سود جو چیزی خریداری نکنید. می توانید در میان انواع لپ تاپ استوک، بسته به نیازتان یکی از لپ تاپ های لمسی، صنعتی، سبک وزن، نازک، گیمینگ و حرفه ای را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که در برخی موارد لپ تاپ استوک اصلا کار نکرده یا نهایتا تا 30 روز از آنها استفاده شده است. با این حال قیمت این لپ تاپ ها یک سوم قیمت اصلی آن در بازار می باشد. این اصلی ترین دلیلی است که کاربران به سمت لپ تاپ استوک کشیده می شوند. در این بین لپ تاپ استوک لنوو و لپ تاپ استوک HP از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و با توجه به قیمت اصلی آنها در بازار، بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

مزایای لپ تاپ استوک چیست ؟

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم لپ تاپ استوک در واقع کالاهای مرجوع شده هستند و از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در تولید آنها، تفاوتی با مدل های اصلی تولید شده ندارند. به عبارت دیگر کاربری که لپ تاپ استوک خریداری می کند، همان مدل اصلی را خریداری کرده و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

معمولا لپ تاپ استوک درجه A به قدری تمیز و بدون خط و خش هستند که برخی افراد سودجو آن را به جای کالای آکبند به فروش می رسانند. به علاوه افراد عادی نمی توانند تفاوت کالای استوک و آکبند را تشخیص دهند. زمانی که فروشگاهی به طور علنی از فروش لپ تاپ استوک سخن به میان میاورد، این نشان از صداقت کامل آن فروشگاه دارد.

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ استوک، لپ تاپ هایی هستند که فصل فروش آنها در کشور های خارجی به اتمام رسیده است. به عبارت دیگر نمی توان استوک لپ تاپی که تازه به بازار عرضه شده است را خریداری کرد.

ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد.

این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست ؟ چرا باید به آن اهمیت داد ؟

لپ تاپ  استوک درجه A++:

لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها گاهی به کمتر از 6 ماه می رسد.

لپ تاپ استوک درجه A+:

این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک درجه A+ نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید ++ نداشته و با خط و خش همراه است.

محبوب ترین دسته بندی ها:

لپ تاپ game

لپ تاپ استوک گیمینگ

با وجود اینکه کامپیوتر ها انتخاب اول همه گیمر ها هستند، برخی اوقات افراد به وسیله قابل حمل تری نیاز دارند. برای اینکه بتوانید از بازی های مختلف لذت بیشتری ببرید باید در اولین قدم به پردازنده گرافیکی لپ تاپ توجه کنید. کارت گرافیکی متنوع و قدرتمندی که در لپ تاپ استوک گیمینگ وجود دارد، نقش تعیین کننده ای در انتخاب این محصولات داشته و توانایی تامین نیاز گیمر ها را دارد. حتی کسانی که به لپ تاپ های مهندسی نیاز دارند، اغلب به سراغ لپ تاپ گیمینگ می روند. یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ استوک گیمینگ ، قیمت مقرون به صرفه آن نسب به مدل های نسل جدید و آکبند می باشد. سری های Legion در برند لنوو و Pavilion در برند HP جزو لپ تاپ های گیمینگ می باشند.

لپ تاپ استوک اروپایی

در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاست خاصی وجود دارد که به خریدان محصولات اجازه می دهد تا 30 روز بدون نیاز به هیچ دلیلی، کالای خریداری شده را پس داده و تمام مبلغ آن را دریافت کنند. این کالا به دلیل باز شدن برچسب و کارتن آن دیگر جزو کالاهای آکبند شناخته نمی شوند و به ویترین فروشگاه باز نمی گردند. لپ تاپ هایی که به این صورت به فروشگاه مرجوع می شوند، لپ تاپ استوک اروپایی گفته می شود. کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه دبی، بزرگترین مرکز واردات لپ تاپ استوک اروپایی می باشند. لپ تاپ های استوک اروپایی جزو لپ تاپ های درجه A هستند. یعنی بدون خط و خش بوده و هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک لنوو مدل Thinkpad

لپ تاپ استوک لنوو

کمپانی لنوو، یک شرکت چند ملیتی چینی فعال در زمینه محصولات کامپیوتری است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1984 آغاز کرده است. شرکت لنوو در سال 2005 توانست شرکت IBM را خریداری کند و در نتیجه کیفیت و اعتبار برند خود را بالا برد. همچنین این اتفاق دروازه های فروش محصولات لنوو را در سراسر جهان هموارتر کرد. این کمپانی در زمینه تولید محصولات دیجیتالی همچون، لپ تاپ، موبایل، تبلت و دیگر کالاهای دیجیتالی فعالیت دارد. لپ تاپ های ساخت این کمپانی، دارای تنوع بسیار زیادی در ویژگی های ظاهری و سخت افزاری می باشند و طیف گسترده ای از کاربران، با کاربری های متفاوت را پوشش می دهند. از مهمترین لپ تاپ های لنوو، سری Thinkpad بوده که دارای کاربرد صنعتی است. مدل های قدیمی تر Thinkpad به دلیل مقاوت بالا در بین مشتاقان تکنولوژی و کاربران حرفه ای محبوبیت ویژه ای دارد. در واقع ایده اصلی Thinkpad از جمله طراحی داخلی و ظاهری آن متعلق به شرکت IBM می باشد. سری IdeaPad حاصل تحقیقات شرکت لنوو بوده و به صورت انحصاری متعلق به این شرکت می باشد. سری IdeaPad بیشتر به عنوان لپ تاپ های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپانی چینی، هر ساله محصولات جدید خود را در نمایشگاه و رویدادهای فناوری در سراسر جهان معرفی می کند. لپ تاپ استوک لنوو به دلیل کیفیت، طول عمر بالای و قیمت مناسب، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

lenovo laptop

لپ تاپ استوک HP

شرکت آمریکایی HP، از مشهورترین تولید کنندگان لپ تاپ، پرینتر، تجهیزات شبکه و نرم افزار های مرتبط، در جهان است. ساختمان مرکزی این شرکت در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. شرکت اصلی در سال 1999 به دو شرکت تقسیم شد. اولی با نام HP ادامه فعالیت داد و تمرکز آن بر روی تولید کامپیوتر ها و پرینتر ها معطوف گردیده و شرکت دوم وظیفه تست و بررسی کیفیت محصولات را بر عهده داشت. نام اچ پی برگرفته از کلمات Hewlett-Packard، نام موسسین اولیه این شرکت می باشد. محصولات این شرکت در دسته لپ تاپ ها، شامل سری های EliteBook، ProBook، Pavilion ، Envy می باشد. علاوه بر این شرکت HP همواره جزو پرفروش ترین برند های بازار محسوب شده است. لپ تاپ گیمینگ HP تحت عنوان Pavilion با سخت افزاری بسیار قدرتمند به بازار عرضه می شود. لپ تاپ HP مدل EliteBook جزو لپ تاپ های صنعتی و ورک استیشن قابل حمل محسوب می شود. این لپ تاپ ها طبق استاندارهای نظامی طراحی شده اند تا توانایی تحمل شرایط دشوار را داشته باشند. این سری قابلیت تحمل دما، ارتفاع، رطوبت، گرد و خاک شدید را دارد. سری ProBook جزو لپ تاپ های صنعتی این شرکت می باشد اما قیمت پایین تری نسبت به EliteBook دارد.

hp stock laptop

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به موارد زیر توجه داشته باشید:

تمامی دکمه های کیبورد را تست کنید. با اینکه لپ تاپ های استوک مدت زمان زیادی کار نکرده اند اما اگر این لپ تاپ از درجه B یا پایین تر باشد ممکن است برخی از دکمه های آنها با مشکل مواجه شده باشند.

بدنه لپ تاپ نباید به هیچ وجه تو رفتگی داشته باشند. وجود تو رفتگی این معنی است که دستگاه ضربه دیده و ممکن است به قطعات داخلی آن نیز آسیب زده باشد.

باید تاچ پد را چک کرده و از کارکرد زوم آن مطمئن شوید.

لولای لپ تاپ را چند بار باز و بسته کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

با کم و زیاد کردن نور صفحه می توانید از کیفیت صفحه نمایش مطمئن شوید.

شارژ و باطری آن را بررسی کنید. معمولا لپ تاپ استوک به دلیل اینکه مدتی در انبار راکد مانده احتمال خرابی باطری آن وجود دارد. علاوه بر این به دلیل توقف تولید آنها ممکن است شارژر آن در بازار موجود نباشد.

تمامی پورت ها باید چک شود. ابتدا از لحاظ فیزیکی پورت ها را بررسی کنید تا شکستگی نداشته باشند. سپس پورت ها را از لحاظ کارکرد بررسی کنید.

حتما هنگام خرید از فروشنده مهلت تست بگیرید. این مورد در خرید های اینترنتی که دسترسی فیزیکی به دستگاه وجود ندارد اهمیت بیشتری دارد.

مشاوره خرید لپ تاپ استوک:

اکنون در پایان این مقاله شما دیگر سوالی با عنوان لپ تاپ استوک چیست در ذهن خود نداشته و از تمامی جزئیات، معایب و مزایای آن مطلع شدید. با توجه به اینکه در دنیای استوک می توان هر گونه دستگاهی خرید و اطمینان از کارکرد و پشتیبانی آن کمی سخت است، به شما توصیه می کنیم سراغ برند های تجاری نام آشنا بروید. در این بین می توان به لپ تاپ های لنوو و اچ پی و دل اشاره کرد. از برندهایی مانند ایسوس یا MSI محصولات کمتری در بازار استوک ها می بینیم. این شرکت ها جزو برترین تولید کنندگان لپ تاپ بوده و علاوه بر پیشینه بسیار قوی، هرگز از قطعات بی کیفیت در محصولات خود استفاده نمی کنند. شما کاربران محترم استوک تاپ می توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین پست بیان کنید.


منابع :

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Hewlett-Packard
  3. https://en.wikipedia.org/wiki/HP_ProBook
  4. https://en.wikipedia.org/wiki/HP_EliteBook
  5. https://en.wikipedia.org/wiki/ThinkPad

 

منتشر شده در 24 آذر 1398
بروزرسانی مطلب در 26 اردیهشت 1399

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
کارشناس فروش استوک تاپ، برنامه نویس و مدیر بخش تولید محتوا

نوشته های مرتبط

27 پاسخ به “لپ تاپ استوک چیست ؟ آشنایی با مزایا و معایب”

  1. محمدرضا گفت:

    سلام ممنون از مطلب بسیار خوبتون، برای من هم سوال بود واقعا که دقیقا چیه لپ تاپ استوک و ارزش داره بخریم یا نه

  2. ya mahdi گفت:

    سلام بنده هم قبلا تجربه خرید لپ تاپ استوک از فروشگاهی در اصفهان رو داشتم. تا الان خیلی خوب و بدون مشکل کار کرده

  3. عرشیا گفت:

    ممنون از سایت خوبتون
    من هم بین دو راهی خرید لپ تاپ نو و کارکرده مطمئن بودم که با توجه به نظرات در مورد لپ تاپ استوک و بازخوردهای خوبی که داشته مخصوصا در قیمت، از این سایت خرید کردم که خداروشکر دلچسب بود.

    1. مدیر گفت:

      آقای بیگدلی خوشحالیم از این که خرید خوبی داشتید.

  4. علیرضا گفت:

    سلام لطفا نمایندگی لپ تاپ استوک در کرج راه اندازی کنید تا حضوری هم بتونیم خرید کنیم. سپاس

  5. DH65 گفت:

    سایت خیلی جالبی دارید. بین چند مدل تردید دارم نمیدونم کدوم رو خرید کنم.

  6. BadBoy گفت:

    تشکر می کنم از مجموعه خوب استوک تاپ ، تجربه خوبی از خرید لپ تاپ از سایت شما دارم.

    1. مدیر گفت:

      خواهش میکنم خوشحالیم

  7. علیرضا محمودی گفت:

    من از گناوه قبلا خریدم ولی قابل اعتماد نیستن و خیلی در بحث گارانتی صداقت ندارند. پیشنهاد می کنم از یه مجموعه معتبر مثل این سایت خرید کنید تا بعدا بخاطر صرفه جویی در هزینه افسوس نخورید.

  8. DRAGONBET گفت:

    به شخصه اچ پی رو توصیه می کنم

  9. zigi گفت:

    لطفا محصولات مایکروسافت هم موجود کنید

    1. مدیر گفت:

      باسلام
      میتونید به صفحه لپ تاپ مایکروسافت مراجعه کنید. به زودی مدل های مختلفی از این برند موجود میشه.

  10. عماد بنی حسن گفت:

    تشکر سایت و مجموعه خوبی دارید.

  11. رضا مصطفایی گفت:

    وقت بخیر
    لپ تاپ های استوک شما ضمانت دارن ؟ برای شهرستان آران و بیدگل ارسال دارید ؟؟

    1. مدیر گفت:

      سلام بله 6 ماه ضمانت دارند.
      به تمام ایران ارسال داریم.

  12. وحید محمدی گفت:

    سلام لطفا مدل های msi هم موجود کنید.

  13. محمد علی عسگریان گفت:

    سلام
    در صورت وجود مشکل امکان مرجوع کردن کالا هست ؟

  14. محمدعلی عسگرپور گفت:

    سلام ممنون امروز سفارشم رو تحویل گرفتم، همه چیز اوکی و خوب بود از بخش فروش مخصوصا آقای شیدایی متشکرم هم بابت راهنمایی و هم کد تخفیف

    1. مدیر گفت:

      خواهش میکنم، در خدمت شما هستیم.

  15. امین گفت:

    ممنون پادکست هم جذاب و شنیدنی بود.

  16. حسین عبداللهی گفت:

    ممنون کامل و مفید بود

  17. علیرضا محمدی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون، پشتیبانی فوق العاده ای داشتید

  18. آزاده رفیعی گفت:

    درود بر شما
    بسیار بسیار عالی شرح دادید و برای بنده راهنمایی خوبی در زمینه خرید لپ تاپ استوک بود.
    سپاس فراوان

  19. فاطمه گفت:

    ممنون از توضیحات خوبتون

  20. مدیر گفت:

    خواهش می کنم در خدمتیم.

  21. فاطمه گفت:

    ممنون عالی بود، شما یکی از بهترین سایت های فروش لپ تاپ استوک هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت